Etiquetas

,

Professionals de l’Ajuntament del Sant Just Desvern han visitat la delegació del Servei Local de Teleassistència de la Diputació de Barcelona. Gina Pol, tinent d’alcalde i regidora de Serveis Socials; Paloma García, cap de Benestar Social ; i les treballadores socials Carmen Aguilera i Dolors Ariza han pogut veure les instal·lacions, comprovar el funcionament del Centre d’Atenció i tots els serveis que poden oferir a través de la teleassistència.

???????????????????????????????La visita ha estat acompanyada per una explicació del servei centrat en el municipi, que han dut a terme Pol Morató, Cap de Serveis del Centre d’Atenció de Catalunya de l’empresa Televida; Vanessa Conde, supervisora de coordinació en zona de Televida; i Pachi Rivas, de l’Àrea d’Atenció a les Persones de la Diputació de Barcelona.

Més de 6.500 trucades i més de 1.500 visites gestionades al Sant Just Desvern
L’Ajuntament de Sant Just Desvern ofereix el Servei Local de Teleassistència mitjançant el conveni de col·laboració que existeix amb la Diputació de Barcelona i el consistori. Actualment a Sant Just un total de 276 persones usuàries gaudeixen de la teleassistència i durant l’any 2012 es van gestionar 216 emergències i es van realitzar 254 visites als 248 domicilis que durant el passat any van rebre el servei.

El Centre d’Atenció del Servei Local de Teleassistència va gestionar durant l’any 2.012 un total de 6.582 trucades del municipi de Sant Just Desvern. D’aquestes, 3.156 van ser trucades fetes des del Centre d’Atenció per tenir un contacte amb la persona usuària.

El Servei Local de Teleassistència és un servei de la cartera bàsica dels serveis socials municipals que té un caràcter preventiu i de proximitat i que permet a les persones grans i/o amb dependència poder continuar envellint a casa amb plena seguretat i atenció continuada. Les persones beneficiàries d’aquest servei tenen la tranquil·litat de que un equip de professionals vetlla en tot moment per la seva seguretat i que només prement un botó serà atès en funció de la necessitat: caigudes, emergències sanitàries, situacions de crisi, o bé simplement davant de la necessitat de poder parlar amb algú que sempre l’escoltarà.

Per ser beneficiari d’aquest servei només cal adreçar-se als serveis socials de l’ajuntament i disposar de línea de telèfon fix al domicili.